Inviterer til uformell strategi-samling

UiT staker ut kursen mot 2030. Nå har UiT i Narvik invitert blant annet representanter fra Narvik kommune og regionens nærings- og samfunnsliv til en uformell samling for å få innspill til universitetets nye strategi.

Bilde av kvinne ved bord under konferanse
Campusdirektør Åsunn Lyngedal Foto: Morten Brakestad/Stortinget
Portrettbilde av Eidum, Espen Viklem
Eidum, Espen Viklem espen.eidum@uit.no Kommunikasjonsrådgiver
Publisert: 03.05.22 15:13 Oppdatert: 03.05.22 15:21
Om UiT

Vi ønsker å høre regionale aktørers tanker om hvilke veivalg UiT bør ta fram mot 2030. UiT er en sentral aktør i utviklingen av landsdelen. Det skal vi også være i fremtiden. Vi skal bidra til at Nord-Norge har godt kvalifisert arbeidskraft. Den oppgaven klarer vi ikke uten et godt samarbeid med samfunnet rundt oss, sier Åsunn Lyngedal, campusdirektør ved UiT i Narvik.

UiTs nye strategi er i disse dager ute på høring med frist 13. mai for tilbakemeldinger. Deretter skal universitetsstyret behandle og vedta den nye strategien – før de enkelte fakultetene lager sine handlingsplaner basert på vedtaket.

Det uformelle treffet ved UiT i Narvik skjer 10. mai. Dermed er veien kort til høringsfristens utløp.

Her finner du mer om UiTs strategi mot 2030 –  link til utkastet som nå er på høring samt høringsbrevet

Det er viktig for oss å få tilbakemelding på hvilke forventninger regionen har til oss og hva vi som universitet kan bidra med når det gjelder å legge enda bedre til rette for regional utvikling, sier Lyngedal, som ser fram til en givende diskusjon rundt felles utfordringer og muligheter.

Har du spørsmål om arrangementet, så kan Åsunn Lyngedal kontaktes på 97128330 eller viserektor Rikke Gürgens Gjærum på e-post: rikke.g.gjarum@uit.no eller på mobil: 91 18 33 37

Kortnytt fra Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi
Eidum, Espen Viklem espen.eidum@uit.no Kommunikasjonsrådgiver