Nina Løvhaug fikk tildelt Edmunds pris 2021!

Edmunds pris deles årlig ut til en ansatt ved Helsefak. Kriteriene for å få tildelt prisen er at man er imøtekommende, samarbeidsvillig, hjelpsom og bryr seg om sine medmennesker.
I 2021 ble prisen tildelt Nina Løvhaug.

Nina Løvhaug mottok Edmunds pris 2021 av dekan Thrina Loennechen
Nina Løvhaug mottok Edmunds pris 2021 av dekan Thrina Loennechen Foto: Åshild Strømmesen
Portrettbilde av Strømmesen, Åshild
Strømmesen, Åshild ashild.strommesen@uit.no Rådgiver
Publisert: 04.01.22 16:13 Oppdatert: 05.01.22 13:07
Helse og velferd

Komiteen synes at nominasjonen av Nina var så flott skrevet at den er gjengitt nærmest i sin helhet.

De som stod bak nominasjonen og det var mange, skrev at Nina er pliktoppfyllende og alltid villig til å hjelpe andre. Hun er serviceinnstilt og møter alle med et smil. Hun er en veldig hyggelig kollega, en bauta og en ansatt som fortjener Edmund prisen.

Nina har jobbet ved UiT i snart 30 år – og har lang fartstid.

Hun er en drøm å ha som ansatt og er pliktoppfyllende til fingerspissene.Nina er rådgiver i faggruppen innkjøp og regnskap i Seksjon for organisasjon og økonomi. Hun har ansvar for lagerdrift på plan 6, hvor hun også har sitt kontor. På lageret møter hun daglig på mange personer fra ulike deler av fakultetet og er bestandig tilgjengelig for å bistå de som måtte behøve hjelp.

Nina er svært engasjert i sitt arbeide og gjør sitt ytterste for å hjelpe andre, uansett omfanget av «henvendelsen». Hun er alltid positiv og går langt på sin vei for å hjelpe, og slipper gjerne det hun har i hendene for at andre ikke skal måtte vente. Det arbeidet hun gjør, gjør hun for at andre skal kunne utføre sitt arbeid. Hun har et stort, personlig og sterkt engasjement i sitt arbeid og for menneskene rundt seg, både i faggruppen, i seksjonen og også ute på instituttene. Nina er et godt forbilde for oss alle i hvordan man møter andre mennesker og et forbilde på god service.

Under pandemistarten jobbet hun lange dager for å samle inn sprit, munnbind og andre nødvendigheter, både for UiT og eksterne (UNN og Tromsø Kommune).

Nina har lang erfaring og stor fagkunnskap som hun bruker daglig i sitt arbeide for å kunne utføre den beste servicen hun kan. Dette gjør at flere sverger til henne for hjelp i ulike situasjoner. Nina er et utpreget JA-menneske og ordet «Nei» finnes ikke i hennes vokabular. Nina kjenner mange på fakultetet og tilbyr seg å hjelpe både på jobb og privat. Hun skur ikke av selv om hun har dratt hjem eller tatt helg – alle får alltid svar fra Nina og du får mer hjelp enn du forventet, og alltid på en hyggelig måte.

Nina lever opp til UiT sine verdier i sitt arbeid:

Troverdig: Gjør alltid arbeidet sitt grundig. Hun følger opp i sine saker og er til å stole på. Hun har stor kompetanse og lang erfaring.

Akademisk frihet: benytter svært sjelden sin frihet til å Avspassere (intern humor, og betyr at Nina er på jobb selv om hun hadde avtalt å ta ut avspassering - det var jo noen som trengte hennes hjelp).

Nærhet: Nina er personlig engasjert i arbeidet og i sine kollegaer.

Kreativitet: Hun er god på å finne alternative løsninger.

Engasjement: Nina er veldig engasjert i sitt arbeid. Jobber døgnet rundt for at kollegaene på instituttene skal kunne utføre sin jobb. Hun har god kjennskap til forskningsgruppene.

Respekt: Hun tar alle oppgaver på alvor, store som små, og behandler alle likt, uansett hvem det er.

Komiteen oppfordrer alle kollegaer til å sende sine gratulasjoner til Nina. Vi også oppfordre alle våre kollegaer til å både nominere nye, men også renominere tidligere kandidater. Vi har mange flotte kollegaer på Helsefak.

Kortnytt fra Det helsevitenskapelige fakultet
Strømmesen, Åshild ashild.strommesen@uit.no Rådgiver