Haust 2022: NOR-6004 Norsk som andrespråk - 15 stp
Opptakskrav
- Fullført lærarutdanning, praktisk-pedagogisk utdanning eller anna pedagogisk utdanning som kvalifiserer for å undervise på 8.-13. trinn.
- Fullført norsk 1 eller tilsvarande 30 studiepoeng i norsk eller nordisk.
Deltakarane må vere i et tilsettingsforhold på ein skole som tillét at dei kan prøve ut pedagogiske opplegg i eigen klasse. UiT vil ikkje krevje dokumentasjon på tilsettingsforholdet, men dette er ein føresetnad for å kunne gjennomføre arbeidskrava.
Innhald
Emnet gir ei innføring i kva eit andrespråk er, og kva som kjenneteiknar variantar av mellomspråk. Det blir gitt ei grundig innføring i ulike andrespråksteoriar, og korleis ein kan bruke desse til å analysere norsk språkbruk hos andrespråksinnlærarar. Hovudvekta vil bli lagt på undersøkingar og analyse av sjølve språksystemet (fonologi, vokabular, morfologi og syntaks). Ulike aspekt ved norsk grammatikk vil bli presentert i eit samanliknande perspektiv. Teoretiske aspekt ved andrespråkstileigning blir også kopla til andrespråksundervising og fagdidaktiske problemstillingar som gjeld undervisning på 8.-13. trinn. I løpet av kurset skal studentane få forståing for relevansen av underundervisnings- og forskningsfeltet norsk som andre språk i skule og samfunnsliv.Kva lærer du
Etter bestått emne har studentane følgande læringsutbytte:
Kunnskapar:
Studenten har kunnskap om:
• andrespråkstileigning, og korleis denne skil seg frå førstespråkstileigning og fleirspråklegheit
• ulike teoriar om universalgrammatikken og morsmålet si rolle i andrespråkstileigning
• kva eit andrespråk er, og kva som kjenneteiknar mellomspråksvariantar
• sentrale omgrep, teoriar, analysemodellar og metodar i andrespråksforsking
• sentrale prinsipp for undervisning for elevar med norsk som andrespråk, inkludert undervisning basert på digitale løysingar
• språklege rettar for elevar som lærer norsk som andrespråk slik det går fram av opplæringslova og Læreplanverket for kunnskapsløftet 2020
Ferdigheiter:
Studenten kan:
• bruke det teoretiske analyseapparatet på ein sjølvstendig måte
• grunngi analysar av sentrale fenomen i norsk som andrespråk
• diskutere spesielle utfordringar ved det å tileigne seg norsk som andrespråk
• presentere fagstoffet munnleg og skriftleg
• gjennomføre ei empirisk undersøking rundt undervisning for elevar med norsk som andrespråk
Generell kompetanse
Studentane kan:
• bruke kunnskap om andrespråkstileigning til å planlegge og reflektere over undervisning i ei elevgruppe som har ein eller fleire elevar lærer seg norsk som andrespråk
Eksamen
Vurderingsform: | Dato: | Varighet: | Karakterskala: |
---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | 30.11.2022 09:00 (Utlevering) 07.12.2022 13:00 (Innlevering) |
7 Dager | A–E, stryk F |
Obligatoriske arbeidskrav:Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan framstille seg til eksamen: |
|||
En tekst | Godkjent – ikke godkjent | ||
En muntlig presentasjon | Godkjent – ikke godkjent |
Mer info om arbeidskrav
Følgande arbeidskrav må vere gjennomførte og godkjente før ein kan framstille seg til eksamen:
• Studenten skrive ein tekst på mellom 700-1000 ord knytt til eit tema nærmare fastsett av dei kursansvarlege. Teksten skal skrivast på nynorsk. Teksten kan skrivast individuelt eller i gruppe på to eller tre studentar. Ein tekst frå ei gruppe skal vere på minst 1000 ord ikkje meir enn 2000 ord.
Teksten blir evaluert med godkjent/ikkje godkjent.
• Studenten skal gjere opptak av ein munnleg presentasjon på 8-10 minutt av ei empirisk undersøking av undervisning der andrespråkstileigning er eit sentralt tema. Denne presentasjonen skal gjerast tilgjengeleg for medstudentar på emnet. Presentasjonen kan gjerast individuelt eller i gruppe på to eller tre studentar: ein gruppepresentasjon skal vere på 13-15 minutt.
Presentasjonen blir evaluert med godkjent/ikkje godkjent.
- Om emnet
- Studiested: Nettbasert |
- Studiepoeng: 15
- Emnekode: NOR-6004
- Ansvarlig enhet
- Institutt for språk og kultur