Prøveforelesning og disputas - Sivilingeniør M.Sc Tanita Fossli Brustad

Tanita Fossli Brustad disputerer for ph.d-graden i anvendt matematikk og beregningsorienterte ingeniøranvendelser og vil offentlig forsvare avhandlingen: «Engineering methods for enhancing railway geometry and winter road assessment: A safety and maintenance perspective»

Avhandlingen er tilgjengelig her.

The doctoral thesis.

På grunn av koronautbruddet er auditoriet stengt for publikum. Disputasen vil i stedet bli strømmet. Opptak av disputasen vil være tilgjengelig i en uke.

The auditorium will be closed to the public because of the corona outbreak. The defense will be streamed. A recording of the disputation will be available for one week.

 

Prøveforelesning 22.06.20 kl. 10.15.

Prøveforelesningen har følgende tittel: Toys for science and education - applied sensor technology for more than introduction to programming

Prøveforelesningen strømmes her.

The trial lecture will be streamed here.

 

Disputas 22.06.20 kl. 12.15.

Disputasen vil bli strømmet her.

The defense will be streamed here.

De som ønsker å opponere ex auditorio kan sende e-post til leder av disputasen, Raymond Kristiansen

Opponents ex auditorio should sign up to leader of defense by e-mail to Raymond Kristiansen

 

Populærvitenskapelig sammendrag av avhandlingen

The research explores methods to enhance railway geometry and winter road assessment, to increase safety and simplify maintenance.

Transportation of people and goods to, from, and within Northern Norway is often done by road or railway. This puts pressure on the limited road and railway capacity in the region, making it important to keep them safe, maintained, and open for traffic.

The aim of the research is to evaluate possible changes or additions that can be implemented in road and railway, in order to improve accessibility, safety, and comfort, while reducing maintenance needs.

This thesis examines two topics, railway geometry and winter road assessment. In railway geometry, a focus is on transition curves and how they can be improved in existing railways, to increase safety and reduce maintenance. In winter road assessment, a focus is on sensor data and the possibility to create a hybrid multi sensor setup, that can help maintenance personnel do their job more efficiently, and be used as a tool to warn other road users of dangerous conditions.

 

Veiledere:

Hovedveileder: førsteamanuensis Rune Dalmo

Biveiledere: professor Arne Lakså og professor Børre Bang

Alle fra Institutt for datateknologi og beregningsorienterte ingeniørfag, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, UiT Norges arktiske universitet.

 

Bedømmelseskomité:

Professor Åsa Ericson, Luleå tekniske universitet (1. opponent)

Dr. Johan Casselgren, førsteamanuensis, Luleå tekniske universitet (2. opponent)

Dr. Svein Erik Sveen, førsteamanuensis, IBEM, UiT Norges arktiske universitet (leder av komitéen)

 

Disputasen blir ledet av prodekan, professor Raymond Kristiansen

Når: 22.06.20 kl 10.15–16.00
Hvor: Digital
Sted: Narvik
Målgruppe: Ansatte, Studenter, Gjester / eksterne
Kontakt: Anne Gjerløw
E-post: anne.gjerlow@uit.no
Legg i kalender