[LØST] Oppdatering av Endnote X9 til X9.1 i Software Center fører til at Endnote forsvinner fra maskinen


Oppdatering 02.04.2019 - 08:00

Endnote X9.1 er nå lagt ut på nytt i Software Center. Vi har pakket denne programvaren på en annen måte som gjør at feilene vi så med forrige pakke ikke burde oppstå igjen.

Hva må du gjøre for å få installert siste versjon av Endnote?

Start Software Center og installer Endnote X9.1. Dette må gjøres manuellt av alle som skal benytte pakken (https://uit.no/om/orakelet/frag?p_document_id=377800#linje-a2).


Oppdatering 01.04.2019 - 15:00. Versjon X9.1 viser seg å skape såpass mye problemer at vi ser oss nødt til å avinstallere denne versjonen inntil videre på alle UiTs datamaskiner. Versjon 9.0 vil bli lagt tilbake i Software Center slik at dere kan installere denne når den er på plass.


 

Hva har skjedd?

Endnote versjon X9 er oppdatert til versjon X9.1 i Software Center. Det kan se ut til at denne pakken ikke klarer å installere seg korrekt for flere brukerne som benytter den tidligere versjonen av Endnote. 

Hvordan oppleves feilen?

- Endnote vil ikke starte på maskinen
- I følge Software Center er Endnote X9.1 Installert men programmet er borte fra datamaskina
- Når man sjekker "program files (x86)\endnote" så ligger det kun en "Backup" mappe igjen

NB: Endnotebiblioteket ditt er ikke borte, men siden Endnote ikke har blitt installert korrekt får du ikke åpnet det.


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT Norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Ansatte
Opprettet: 01.04.19 11:57
Sist oppdatert: 03.04.19 09:49