Velkommen til et to dagers kurs for veiledere som skal veilede studenter i tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS).
Kursdager: 18.oktober og 4.desember (kl 08:30-15:30 begge dager)
Målgruppen er veiledere fra praksisfelt (helse -og sosialfag) og/eller universitet som skal veilede studenter i tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS)
Litteratur med relevans for emnet
Tveiten, S og Iversen, A (2018). Veiledning i høyere utdanning. En vitenskapelig antologi. Bergen. Fagbokforlaget
Tveiten, S. (2012). Veiledning – en definisjon, et perspektiv og et praktisk eksempel. I: Skagen, K. (red.). Kunnskap og handling i pedagogisk veiledning. Bergen: Fagbokforlaget.
Tveiten, S. (2013). Veiledning, mer enn ord…Bergen: Fagbokforlaget.
Tveiten, S. og Boge, K. (2014). Empowerment i helse, pedagogikk og ledelse – nye perspektiv. Oslo: Gyldendal Akademisk.
Tveiten, S. (2016). Helsepedagogikk. Bergen. Fagbokforlaget.
Beauchamp, T.L. og Childress, J.F. (2009). Principles of Biomedical Ethics. Oxford: Oxford University Press.
Jamtvedt, G., Hagen, K.B. og Bjørndal, A. (2010). Kunnskapsbasert fysioterapi. Oslo: Gyldendal Akademisk.
Rolfe, G., Jasper, M. og Freshwater, D (2011). Critical reflection in practice. New York: Palgrave McMillan.