[LØST] Problem med telefoni - 23.12

Oppdatering 23.12 kl 11:40:

Problemet skal være løst.


Oppdatering 23.12 kl 09:00:

Problemet er ikke løst ennå.

Ingen med et internnummer i 40000-serien, inkludert Orakelet med nummer 44544, vil kunne nåes utenfra. Med utenfra menes alt annet enn bordtelefoner knyttet til UiTs telefonisystem, deriblant mobilnummer og SFB-telefoni som benyttes av Campus Harstad og Narvik.


Det er forøyeblikket feil med telefontjenesten som leveres fra Uninett. 

Hvordan oppleves feilen?

Når noen forsøker å ringe deg kan en av følgende scenarioer intreffe:

  1. Når du tar telefonen blir samtalen brutt
  2. Samtalen kan bli brutt under telefonsamtalen (Dette kan skje både når noen ringer deg eller når du ringer noen)

Orakelet og Sentralbordet ved UiT opplever at henvendelser på telefon til oss blir brutt på denne måten.

Gjelder dette alle samtaler mot UiT?

Nei, feilen oppstår sporadisk

Hvem er berørt av feilen?

Det er de som har digitale bordtelefoner (Beige/hvite telefonsett) på kontoret som blir berørt av dette. Vi har ikke sett at feilen opptrer for dem som bruker Skype For Business telefoni eller IP-telefoner (Sorte telefonsett)

Hva gjøres med problemet?

Problemet er meldt inn til Uninett og de jobber med problemet sammen med ITA


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Ansatte
Opprettet: 22.12.16 08:52
Sist oppdatert: 23.12.16 11:53