Problem med telefoni - 20.12.16


Oppdatering 21.12.16: Problemene med Harstad og Narvik er løst

Orakelet har forstatt problemer med innkommende samtaler. Disse blir brutt i det vi tar telefonen, i løpet av samtalen eller kommer ikke igjennom i det hele tatt


Det er forøyeblikket feil med telefontjenesten somleveres fra Uninett.

Hvordan oppleves feilen?

Når du forsøker å ringe et nummer ved UiT, hører ikke mottaker deg og samtalen blir brutt

Orakelet og Sentralbordet ved UiT opplever at mange henvendelser på telefon til oss blir brutt på denne måten.

Gjelder dette alle samtaler mot UiT?

Nei, men vi ser at en god del samtaler blir berørt av dette

Hvem er berørt av feilen?

Så langt har vi sett at Orakelet og Sentralbordet er berørt, men vi regner med at alle som har et telefonnummer ved UiT kan bli berørt av dette

Hva med de 5 siffrede interne numrene mot Harstad og Narvik?

Man må fortsatt slå alle 8 siffer for å nå campus Harstad og Narvik i henhold til driftsmeldingen: "Problem med telefoni mot Harstad og Narvik"

Hva gjøres med problemet?

Problemet er meldt inn til Uninett. Denne driftsmeldingen vil bli oppdatert


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Ansatte
Opprettet: 20.12.16 09:43
Sist oppdatert: 21.12.16 15:15