Kontorarbeid er kanskje ikke så glamorøst, men UiT tilbyr alle sine ansatte en rekke gode verktøy for fleksibel kommunikasjon og samhandling. Skype for Business og Sharepoint er to nøkkeltjenester for et fungerende flercampus-universitet med ekstrem geografisk spredning.
Skype for Business
Du kan raskt invitere en eller flere deltagere til møter, og du kan velge om du vil kommunisere med tekst, lyd eller lyd og bilde sammen. Har du internettilgang kan du delta på møter via PC, Mac, Mobil, IPAD eller andre enheter.
Skype - et overblikk
Legge til, finne, gruppere og sortere kontakter
Direktemelding (Chat), lydanrop, videoanrop
Planlegge møter via Outlook eller raskt opprette "på sparket" møter med flere deltagere
Dele program, skrivebord, tavle, PowerPoint
Legge ved vedlegg i en direktemelding
Opptaksmulighetene
SharePoint
I Sharepoint kan du dele dokumenter og informasjon. Via internett har du og tilgang til dine dokumenter og dokumenter og annen info som er delt med deg uansett hvor du befinner deg.
UiTs Sharepointløsning?
Opprette prosjektområde i Udoc
Hvem kan gjøre hva i prosjektet (roller)?
Invitere/legge til prosjektmedlemmer
Dele dokumenter og informasjon i OneDrive og i prosjekter i uDoc
Samskrive i dokumenter (Word, Excel osv)
Synce dokumenter til Laptop om du har behov for å jobbe med dokumenter uten nettilgang
Hensikten med å følge områder, dokumenter og personer
Demonstrasjonen gjøres på IKT Kursrom innenfor biblioteket i Harstad HG5. Det legges opp til at kursholder demonstrerer og forteller fra "kateteret", men kursdeltakerne kan logge seg på lab-PC og prøve selv underveis.