vår 2017: BED-2027 Markedsføring i sosiale medier - 10 stp
Innhold
Internett har gitt bedrifter en ny arena for kommunikasjon med forbrukere. Sosiale medier, søkemotorer og e-post har blitt noen av de mest effektive verktøyene i bedriftenes kommunikasjonsmiks. Dette kurset fokuserer på strategier for å utnytte disse digitale verktøyene i kommunikasjonen. Hovedfokuset vil være på markedsføring i sosiale medier, mens en mindre del vil fokusere på markedsføring gjennom e-post og søkemotorer.Hva lærer du
Kunnskap
- har bred kunnskap om begreper, teorier og prinsipper innen markedsføring i sosiale og digitale medier
- kjenner til forskning innenfor markedsføring i sosiale og digitale medier, knyttet blant annet til forbrukeratferd, kommunikasjons-strategier og ny teknologi
- kan oppdatere sin kunnskap innenfor markedsføring i sosiale medier
- har kunnskap om sosiale medier sin historie, egenart og plass i samfunnet, og hvordan dette har endret måten markedsføring utøves på
Ferdigheter
- kan anvende faglig kunnskap og relevante funn fra forskningen til utvikling av begrunnede strategier for bedriftens markedsføring i sosiale og digitale medier
- kan reflektere over egen utøvelse knyttet til analyse og utvikling av digitale markedsførings-strategier, og justere denne under veiledning
- kan finne, vurdere og henvise til informasjon og fagstoff om sosial og digital markedsføring og framstille dette slik at det belyser en problemstilling
- kan beherske verktøy, teknikker og uttrykksformer som er relevante for planlegging og måling av sosial og digital markedsføring
Generell kompetanse
- har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger innen markedsføring i sosiale og digitale medier
- kan planlegge og gjennomføre strategier, kampanjer og aktiviteter knyttet til digital markedsføring, alene og som deltaker i en gruppe, og i tråd med etiske krav og retningslinjer
- kan formidle sentralt fagstoff relatert til sosial og digital markedsføring som teorier, problemstillinger og løsninger gjennom både skriftlig, muntlig og andre relevante uttrykksformer
- kan utveksle synspunkter og erfaringer med andre med bakgrunn innenfor sosial og digital markedsføring og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
- kjenner til nytenking og innovasjonsprosesser innen markedsføring i sosiale og digitale medier
Eksamen
Individuell skriftlig 8 timers hjemmeeksamen (100 % av karakter), bokstavkarakter A-E, F er stryk.
For å kunne delta på eksamen må to obligatoriske arbeidskrav være godkjent.
Det tilbys kontinuasjonseksamen i emnet for studenter som ikke har bestått siste ordinære eksamen. Kontinuasjonseksamen for emnet består av en skriftlig eksamen som teller 100 %. Kontinuasjon, utsatt og ekstraordinær eksamen arrangeres kun på det studiested der studenten har vært undervisningsmeldt.
Error rendering component
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: BED-2027
- Ansvarlig enhet
- Handelshøgskolen ved UiT