Brukerstøtte for intranettet
1. Hvordan logge på intranettet
Gå til intranett.uit.no og logg på med ditt vanlige brukernavn og passord. Du kan også logge deg på via menypunktet -For ansatte- på uit.no. Når du er innlogget vet systemet hvilken enhet du jobber ved og tilpasser det som vises i forhold til dette.
2.Oppbygging av intranettet
Intranettet består av 3 hovedmoduler. Dette er
-Min side som inneholder informasjon og verktøy tilpasset deg som bruker
-Kommunikasjon som er informasjonskanalen fra UiT og din enhet
-Organisasjon som er de forskjellige enhetene ved UiT sine intranettsider.
3.Dine personlige innstillinger
Når du logger på første gang blir du bedt om å gjøre dine personlige innstillinger for intranett. Du velger selv hva som er relevant for deg. Du kan legge til eller endre i innstillingene senere dersom du ønsker det.
4.Toppmeny
Menyen på toppen av siden inneholder lenker til innhold for -Ansattforhold, -Undervisning, -Forskning, -Formidling samt -Støttefunksjoner. Lenkene går primært til sider på intranett, men også sider fra andre systemer der dette er relevant. Lenkene baserer seg også i stor grad på hva dere som brukere har søkt etter i våre systemer.
De enkelte enheter har også mulighet til å legge til lokal informasjon knyttet til de enkelte menypunktene der dette er relevant. Du finner disse under -Lokal informasjon- der dette er tatt i bruk.
5.Min side
Min side gir deg mulighet til å synliggjøre de viktigste verktøyene du bruker i din jobb, slik at disse er lett tilgjengelig. Du får også muligheten til å vise personlig informasjon som -undervisning, -siste e-poster, -neste møter m.m
6.Kommunikasjon
Hovedkanal for informasjon fra UiT og din enhet. I tillegg mulighet til å dele informasjon gjennom bruk av -Enhetsrommet- som er en enkel løsning for å kommunisere med dine kollegaer. -Meldinger til ansatte- er en ny funksjon der man kan få opp meldinger basert på tilhørighet, campus og/eller interesseområde. Du gjør dine egne valg i forhold til hva som skal vises her.
7.Organisasjon
Hver enhet har sine egne intranettsider med relevant informasjon. Baserer seg på gamle enhetssider men med tilpasset innhold i forhold til målgruppen ansatte. (Disse sidene er fortsatt under bearbeiding og du vil kunne oppdage lenker til gamle enhetssider - vi jobber med saken!)
8.Søk
Søkefunksjonen oppe i høyre hjørne gir deg mulighet til å søke i alt innhold på intranettet. Søket er basert på fasettert søk dvs. at du kan tilpasse søkeresultatet ved å bruke variablene på høyre side av trefflisten.
Nyhetsbrev:
ÅPNINGSTIDER
Telefon
Mandag - fredag: 08:00-14:30
Skranke
Mandag - fredag: 09:00-14:30
(stengt for lunsj 11:30-12:00)
KONTAKTINFORMASJON
- Kontaktskjema
- Telefon: +47 776 44544
Fjernhjelp (TeamViewer) er et verktøy du kan laste ned og starte når du vil gi Orakelet tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Eldre versjon windows. Eldre versjon mac.