No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Institutt for barnevern og sosialt arbeid cha137@post.uit.no Alta

Catrine Halås



  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Jakob Meløe`s praxeology. An ethnographic approach to research in practical knowledge
    Brill Academic Publishers 2023 ARKIV
  • Kjersti Sunde Mæhre, Bente Isabell Borthne Hvidsten, Catrine Torbjørnsen Halås :
    Cause for concern? The value of practical knowledge in professional education
    Policy Futures in Education 2023 ARKIV / DOI
  • Catrine Torbjørnsen Halås, Kari Smith :
    Usikkerhetens pedagogikk
    Cappelen Damm Akademisk 2023 FULLTEKST / ARKIV
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Kunnskapsreflektert praxis som tilnærming til å artikulere og skape sammenheng mellom praktisk og teoretisk virksomhet i sosialt arbeid.
    Universitetsforlaget 2022 ARKIV
  • Kjersti Sunde Mæhre, Catrine Torbjørnsen Halås :
    Trøst som oppmerksomt nærvær i mellommenneskelig profesjonell praksis
    Nordisk tidsskrift for helseforskning 2022 ARKIV / DOI
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Praxeological dialogues from within, handling tensions in dialogical praxis-oriented Action Research
    International Journal of Action Research 2022 DOI
  • Catrine Torbjørnsen Halås, James Nicholas McGuirk :
    Tidsskrift for psykisk helsearbeid 2021 ARKIV / DOI
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    The Dialogue Café as a Participatory Method in Research—Potentials and Challenges
    Palgrave Macmillan 2021 ARKIV / DOI
  • Catrine Torbjørnsen Halås, Karin Gustavsen, Lars Opdal :
    Barn og unge som utforskere i aksjonsforskning
    Fagbokforlaget 2021
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Kunnskapsreflektert praksis
    Forskning og forandring 03. desember 2018 ARKIV / DOI
  • Kåre Sigvald Fuglseth, Catrine Torbjørnsen Halås :
    Innføring i praktisk kunnskap
    Universitetsforlaget 2021 DATA
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    LYTRING Er det lærernes skyld at ingen vil bli lærere?
    25. januar 2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Presentasjon av resultater fra evaluering av UNICEF rettighetsskoler
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås, Sine Maria Herholdt-Lomholdt :
    Ledelse av Van Maanen seminar
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Ledelse av ESWRA SIG webinar: Learning together
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    The development of social work practice research – Looking back and forth
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Social work practice research-Special interest group
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Seeing collaboratory arenas as a laboratory, exploring the struggle over recognition
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Innspill om barns medvirkning til Barne-og familiedepartementets innspillsmøte
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Knowledgereflected practice
    2023
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Konferanseledelse Barnehusets jubileumskonferanse
    2023
  • Hilde Kjelsrud, Catrine Torbjørnsen Halås, Kitt Margaret Lyngsnes, Anne Marit Valle :
    Pedagogisk observasjon som læringsaktivitet i trafikklærerutdanningen
    2023 ARKIV
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Erfaringslæring
    2022
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    It takes a village to foster a researcher
    2022
  • Catrine Torbjørnsen Halås, James Nicholas McGuirk :
    Erfaringsdeling og kunnskaps- reflektert praksis. Tre foredrag
    2022
  • Catrine Torbjørnsen Halås, Oddbjørg Edvardsen :
    «Vold og overgrep mot barn og unge – hvordan ser det ut i Bodø og hvilke tiltak har vi?»,
    2022
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Ulike perspektiver på barns medvirkning
    2022
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Praxeological dialogues from within
    2022
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Reell deltakelse og involvering av barn og unge
    2022
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Praktisk kunnskap og praxis
    2022
  • Trond Bliksvær, Christian Li Kristensen, Asgeir Solstad, Catrine Torbjørnsen Halås :
    Medvirkning i boligsosialt arbeid. En undersøkelse om innbygger- og brukermedvirkning i boligsosialt arbeid.
    2022 ARKIV
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Dialogues prosessing Praxis-based theoria
    2021
  • Catrine Torbjørnsen Halås, Oddbjørg Edvardsen, Hilde Åsheim :
    Forskere om fred på 5 minutter - Barn og voksne trenger mer kunnskap om vold og seksuelle overgrep
    2021 DATA
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Anerkjennende, kritisk og konstruktiv
    Universitetsforlaget 2021
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Det vitenskapelige essayet som kritisk utprøvende metode
    Universitetsforlaget 2021
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Spenninger i skolens arbeid med inkludering
    2021
  • Catrine Torbjørnsen Halås, Kåre Sigvald Fuglseth :
    Fagområdet praktisk kunnskap
    Universitetsforlaget 2021
  • Catrine Torbjørnsen Halås, Kåre Sigvald Fuglseth :
    Invitasjon til praktisk kunnskap
    Universitetsforlaget 2021
  • Bjørn Olsen, Astrid Marie Holand, Catrine Torbjørnsen Halås, Julia Olsen :
    Mer kunnskap - om, for og i nordområdene!
    nordnorskdebatt.no 04. oktober 2021 FULLTEKST
  • Catrine Torbjørnsen Halås, James Nicholas McGuirk, Kåre Sigvald Fuglseth :
    En tid for tverrfaglighet
    Forskerforum 2020 FULLTEKST
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    UNICEFs rettighetsskoler En undersøkelse av to pilotskolers erfaringer med å bli UNICEF rettighetsskoler
    2020
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Evidence-reflected practice as research approach - bridging the gap between practice and research
    2019
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Kunnskapsreflektert praksis
    2019
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Gode møter og magiske øyeblikk
    2019
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Profesjonshabitus, profesjonenes blinde flekker og kritisk refleksjon,
    2019
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Foreløpige resultater fra arbeidet med UNICEFs Rettighetsskoler
    2019
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Profesjonsutøvelse som kunnskapsreflektert praksis
    2018
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Overganger
    2018
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Magiske øyeblikk - Hvordan komme i kontakt med ungdom som sliter?
    2018
  • Catrine Torbjørnsen Halås :
    Ungdom og identitet
    2018

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →