Cathrine Fjelltun


Universitetslektor, Bachelor sykepleie. 2 studieenhet

Stillingsbeskrivelse

Intensivsykepleier. Spesiell interesse for simulering, sepsis, respirasjon og systematisk klinisk undersøkelse. Underviser på klinisk læringssenter og driver en del på med simulering. Har kombistilling i Hjerte, Lunge klinikken på UNN og har forskjellige prosjekter for økt læringsutbytte i praksisstudier. Engasjert i veiledning og studentaktiv læring i undervisning.


  • Cathrine Fjelltun, Linn Tangen, Catrine Buck Jensen :
    Simulering: Nært samarbeid mellom lærere og praksisveiledere kan styrke studentenes læringsutbytter.
    Tidsskriftet sykepleien 2024
  • Marianne Lund, Stefan Bye, Cathrine Fjelltun :
    Sykepleierstudenter lærer førstehjelp av paramedisinstudenter
    Sykepleien Forskning 2024 DOI

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →


    Forskningsinteresser

    Har gjort en kvaltitativ studie av sykepleiestudenter sine erfaringer av teoretisk og simulerings basert undervisning for å lære om sepsis (masteroppgave).