No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Lærerut. og pedagogikk campus Alta jorun.buli-holmberg@uit.no Alta

Buli-Holmberg, Jorun


Arbeidstittel

Professor

Stillingsbeskrivelse


  • Unneland, Anne Karin Rudjord; Buli-Holmberg, Jorun. Ledelse av tilpasset leseopplæring. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202665869.s 121 - 148.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Unneland, Anne Karin Rudjord. Læringsledelse i klassen som inkluderende læringslandskap. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202620745.s 69 - 100.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Olsen, Mirjam Harkestad. Læringsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202620745.s 13 - 43.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Inclusion for Pupils With Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures. International Journal of Special Education 2019; Volum 34 (1). ISSN 0827-3383.s 68 - 82.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Moen, Linda Holen. Lærers kommunikasjonsferdigheter i utvikling av positive relasjoner med elevene. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202598143.s 31 - 50.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Engebretsen, Christian Blomeid. Elevers sosiale selvoppfatning og lærerens arbeid med psykososialt læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202598136.s 34 - 58.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Moen, Linda Holen. Kommunikasjonsferdigheter som fremmer utvikling av positive relasjoner mellom lærer og elever generelt og elever med psykososiale utfordringer. Psykologi i kommunen (PIK) 2018; Volum 2018 (1). ISSN 1892-3364.s 87 - 103.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Lærerrollen og inkludering. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-02776-0.s 90 - 114.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Kamenopoulou, Leda. Attaining New Knowledge on Inclusive Education: A Case Study of Students` Voices. Athens Journal of Education (AJE) 2017; Volum 5 (4). ISSN 2407-9898.s 363 - 377.s doi: 10.30958/aje.4-4-5.
  • Kamenopoulou, Leda; Buli-Holmberg, Jorun; Siska, Jan. An exploration of student teachers’ perspectives at the start of a post-graduate master's programme on inclusive and special education. International Journal of Inclusive Education 2016; Volum 20 (7). ISSN 1360-3116.s 743 - 755.s doi: 10.1080/13603116.2015.1111445.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Moen, Linda Holen. Lærerens rolle i utvikling av positive relasjoner i klassens læringsfellesskap. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02644-2.s 171 - 187.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Jeyaprathaban, Sujathamalini. EFFECTIVE PRACTICE IN INCLUSIVE AND SPECIAL NEEDS EDUCATION. International Journal of Special Education 2016; Volum 31 (1). ISSN 0827-3383.s 119 - 134.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Transitioning from school to work: opportunities and challanges for young adults with special needs. Waxmann Verlag 2015 ISBN 978-3-8309-3117-1.s 252 - 271.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Lærerens rolle i spesialundervisning. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1.s 83 - 107.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Lærerens rolle i tilpasset opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1.s 56 - 82.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. På vei mot kultur for tilpasset opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1.s 152 - 169.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Tilpasset opplæring og kultur for læring. Intensjoner i lys av Kunnskapsløftet. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1.s 13 - 32.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Kompetencehøjnelse gennem praksisrelatert efter- og videreuddannelse som led i differentieret undervisning. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0.s 139 - 166.
  • Dalin, Per; Buli-Holmberg, Jorun. Kvalitetsudvikling i skolen set i organisationsteoretisk perspektiv. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0.s 61 - 88.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Inclusive and individually adapted education in Norway results from a survey study in two municipalities focusing the roles of Headteachers, teachers and curriculum planning. International Journal of Special Education 2014; Volum 29 (1). ISSN 0827-3383.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Fremtidige udfordringer for kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0.s 223 - 250.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Centrale samspilsfaktorer i kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0.s 11 - 37.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Tidlig innsats og forebyggende arbeid i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2012 ISBN 9788202360931.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Lærerrollen og kvaliteten på arbeidet med tilpasset opplæring og spesialundervisning. Spesialpedagogikk 2011; Volum 76 (1). ISSN 0332-8457.s 50 - 64.
  • Buli-Holmberg, Jorun. How to improve cultural identity and equality: experiences from intercultural dialogues in a school for all. Dedica. Revista de Educação e Humanidades 2011 (1). ISSN 2182-0171.s 137 - 146.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Vogt, Grethe. Lærernes opplevelse av skolens tilrettelegging for tilpasset opplæring - en kvalitativ intervjustudie. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-82-519-2730-7.s 497 - 507.
  • Skogen, Kjell; Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Kvalitet i spesialundervisning - intensjoner og praksis en undersøkelse med fokus på den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen og skolelederrollen. Skolepsykologi 2010; Volum 45 (2). ISSN 0333-0389.s 25 - 42.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Kvalitet i spesialundervisning - intensjoner og praksis en undersøkelse med fokus på den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen og skolelederrollen. Skolepsykologi 2010; Volum 45 (2). ISSN 0333-0389.s 25 - 42.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Øzerk, Meral. Læringsmiljø som fremmer opplæringsbetingelser for elever med oppmerksomhetssvikt :. Skolepsykologi 2010; Volum 45 (5). ISSN 0333-0389.s 3 - 23.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Sentrale samspillsfaktorer i kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8.s 13 - 33.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Framtidige utfordringer for kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8.s 178 - 199.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Dalin, Per. Kvalitet i skolen sett i lys av organisasjonsteoretiske perspektiver. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8.s 51 - 73.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Kompetanseheving gjennom praksisrelatert etter - og videreutdanning som ledd i tilpasset opplæring. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8.s 94 - 112.
  • Lassen, Liv Margarete; Buli-Holmberg, Jorun. Kompetanseutvikling av ansatte innen barne- og ungdomsarbeid for å forbedre oppvekstvilkår for utsatte barn og unge. Spesialpedagogikk 2009; Volum 74 (2). ISSN 0332-8457.s 34 - 47.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Lærererens rolle og oppgaver i spesialundervisningen. 2008.s 59 - 66.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Schiering, Marjorie; Bogner, Drew. Awareness of Thinking and Feelings as a Natural Process for Every Learner: Implications for Guidance / Consideración de la cognición y de la emoción en el aprendizaje: implicaciones para la orientación. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía 2008; Volum 19 (2). ISSN 1139-7853.s 123 - 137.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Tilpasset opplæring ved starten av Kunnskapsløftet. En forundersøkelse med fokus på læreplanarbeid, lærerrollen og skolelederrollen. Spesialpedagogikk 2008; Volum 73 (6). ISSN 0332-8457.s 42 - 52.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Den spesialpedagogiske tiltakskjeden - retningslinjer og praksis. 2008.s 46 - 58.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Inkludering i arbeidslivet - samarbeid som kan forbedre overgang fra skole til arbeid. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8.s 578 - 603.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Lærerrollen og tilpasset opplæring. Gyldendal Akademisk 2008 ISBN 978-82-05-38043-1.s 168 - 198.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Skogen, Kjell. Skolelederrollen. 2008.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Lassen, Liv Margarete. Empowerment, innovation and learningstyle. 2006 ISBN 82-8075-020-7.s 276 - 297.
  • Holmberg, Jorun Buli. Educational Support of Pupils with Psychosocial Learning Problems-A Literature Study. Unipub forlag 2005 ISBN 82-7477-143-5.s 293 - 305.
  • Holmberg, Jorun Buli. Overgang fra skole til arbeid for funksjonshemmede. Samarbeid og systemendringer som kan bedre mulighetene for inkludering. Cappelen Damm Akademisk 2004 ISBN 82-02-23176-0.s 498 - 522.
  • Holmberg, Jorun Buli; Tangen, Reidun. Noen implikasjoner for framtidig kompetanseutvikling. 2001 ISBN 82-8075-000-2.s 179 - 190.
  • Holmberg, Jorun Buli; Tangen, Reidun. Introduksjon. 2001 ISBN 82-8075-000-2.s 13 - 18.
  • Holmberg, Jorun Buli; Tangen, Reidun. "Muligheter for alle" - nye former for kompetanseutvikling. 2001 ISBN 82-8075-000-2.s 19 - 31.
  • Holmberg, Jorun Buli; Tangen, Reidun. Sammenfatning og drøfting. 2001 ISBN 82-8075-000-2.s 157 - 178.
  • Nilsen, Sven; Holmberg, Jorun Buli; Rognhaug, Berit. Utdanningsreformene og utdanningspolitiske retningslinjer. 1999 ISBN 82-90363-64-8.s 21 - 53.
  • Holmberg, Jorun Buli; Nilsen, Sven; Rognhaug, Berit. Utdanningsreformene og utdanningspolitiske retningslinjer. 1999 ISBN 82-90363-64-8.s 21 - 53.
  • Aas, Gudrun; Buli-Holmberg, Jorun. Arr i hjertet. Lærerstøtte til elever som har vært utsatt for mobbing.. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-58037-7.
  • Olsen, Mirjam Harkestad; Buli-Holmberg, Jorun. Læringsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202620745.s 122 - 143.
  • Olsen, Mirjam Harkestad; Buli-Holmberg, Jorun. Psykososialt læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202598136.s 11 - 33.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Ekeberg, Torill Rønsen. Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215025780.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1.s 56 - 82.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0.s 139 - 166.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedringer for børn og unge med særlige behov. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-87-7955-924-0.
  • Schiering, Marjorie; Bogner, Drew; Buli-Holmberg, Jorun. Teaching and learning - a model for academic and social cognition. Rowman & Littlefield Publishers 2011 ISBN 978-1-61048-426-8.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Building intercultural Understanding in a school for all. 2010 ISBN 978-84-92896-53-0.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8.s 94 - 112.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Sujathamalini, Jeyaprathaban. Inclusive Education and Intercultural Education. 2009 ISBN 978-82-8075-022-8.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Ekeberg, Torill Rønsen. Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle. Universitetsforlaget 2009 ISBN 978-82-15-01338-1.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Jensen, Ruth; Guldahl, Tone. Refleksjoner om opplæring i et læringsstilperspektiv. N.W. Damm & Sønn ASA 2007 ISBN 978-82-04-12310-7.
  • Holmberg, Jorun Buli; Ekeberg, Toril Rønsen. Tilpasset og inkluderende opplæring i en skole for alle. Universitetsforlaget 2005 ISBN 82-15-00824-0.
  • Holmberg, Jorun Buli; Ekeberg, Torill. Tilpasset og inkluderende opplæring i en skole for alle. Universitetsforlaget 2004.
  • Skogen, Kjell; Holmberg, Jorun Buli. Elevtilpasset opplæring. En innovasjonstilnærming. Universitetsforlaget 2002 ISBN 82-15-00247-1.
  • Holmberg, Jorun Buli; Lyster, Solveig-Alma Halaas. Spesialpedagogiske arbeidsmåter. 1998 ISBN 82-417-0882-3.
  • Holmberg, Jorun Buli. Sosiale og emosjonelle vansker. 1997 ISBN 82-417-0737-1.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Teachers’ Communication Skills in Developing Positive Teacher-pupil Relations in the Classroom. ECER 2020 2020-08-23 - 2020.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Pupils’ with Special Educational Needs narratives about what impacts on social self-concept. ECER 2020 2020-08-23 - 2020.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Inclusion for Pupils with Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures. NERA 2019 2019-03-06 - 2019-03-08 2019.
  • Unneland, Anne Karin Rudjord; Buli-Holmberg, Jorun. The Teacher facilitating of inclusion in the Class as a Learning Landscape. EARLI SIG 11 CONFERENCE 2018 2018-06-13 - 2018-06-15 2018.
  • Buli-Holmberg, Jorun; De La Fosse, Lynn. Educational Psychologists Views of Inclusion. NERA2018 2018-03-10 - 2018-03-17 2018.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Attaining New Knowledge on Inclusive Education. NERA2018 2018-03-10 - 2018-03-17 2018.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Special and Inclusive Education in Norway - Challenges to Practice Inclusion for all in Norwegian schools. U.S. – Nordic International Conference 2011-10-02 - 2011-10-04 2011.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Gomes, Miguel Prata. Reflection on teachers education for diversiity. Intercultural Education 2010; Volum 21 (5). ISSN 1467-5986.s 411 - 413.s doi: 10.1080/14675986.2010.521374.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Vogt, Grethe. Teachers' perception of how the school will arrange for Inclusive Education. 3rd EMSENIC Conference 2010-06-24 - 2010-06-25 2010.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Vogt, Grethe. Lærerens opplevelse av skolens tilrettelegging av tilpasset opplæring - Resultater fra en intevjustudie. Konferanse, FOU i praksis 2010 2010-05-10 - 2010-05-11 2010.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Recogninising Cultural Diversity: How to promote Intercultural Education. Diversity, Inclusion and the Value of Democracy: building teacher Competence for Intercultural Education 2009-09-28 - 2009-09-30 2009.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Building understanding for Equality and Cultural identity: Experiences from Dialogues with Teachers and Students in the Interculture Classroom. Diversity, Inclusion and Values of Democracy: Building teachers Competence for Intercultural Education 2009-09-28 - 2009-09-30 2009.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Sujathamalini, Jeyaprathaban. Theoretical perspective to Intercultural Education: How to promote Intercultural Understanding - Instructional Techniques for Teachers. Diversity, Inclusion and the Values of Democracy: Building Teachers Competence for Intercultural Education 2009-09-28 - 2009-09-30 2009.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Elevens beste. Vurdering av kvalitet i spesialundervisning. 2008.s 48 - 53.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Elevmangfold i skolen. Evaluering av læringsstilimplementering. 2008.
  • Buli-Holmberg, Jorun; Rauch, Allen; Schiering, Marjorie; Bogner, Drew. Linking learning styles and cognition to cognitive dissonance through scientific discrepans events: an elementary level experiences. ELSIN XIII. Syles and cultural diffenerences: how can organisations, regions and countries take advantage of styles differences? Proceedings of the 13th Annual Conferences of the European Learning Styles Information Network 2008-06-23 - 2008-06-25 2008.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Homogenity versus Diversity in education. International Association of Intercultural Education: Celebrating the Year of Intercultural Dialogue: Theory & Practice in Intercultural Education 2008-06-30 - 2008-07-03 2008.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Influneces Students To Teach temselves. An Academic and Social Cognitive model to understand teaching and learning. International Associattion of Intercultural Education: Celebrating the European Year of Intercultural Dialogue. Theory & practice in Intercultural Education 2008-06-30 - 2008-07-03 2008.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Læringsstilimplementering i Skedsmo kommune, Rapport 1,Underveisevaluering. 2007.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Implementering av læringsstiler, sluttevaluering av Læringsstilprosjektet i asker kommune. 2007.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Læringsstiler og tilpasset opplæring. Forskningsresultater fra implementering av læringsstiler i en norsk kommune. 2007.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Tilpasset opplæring - elev og lærerrollen. 2007.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Læringsstiler som virkemiddel for kvaltetsutvikling av tilpasset opplæring, resultater fra en evalueringsstudie. Foredrag 2007-09-21 - 2007-09-21 2007.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Læringsstiler og tilpasset opplæring, resultater fra en følgeforskningsstudie. Foredrag 2007-04-26 - 2007-04-26 2007.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring tilpasset opplæring 2007-03-28 - 2007-03-28 2007.
  • Buli-Holmberg, Jorun. Tilpasset opplæring. Foredrag 2007-01-03 - 2007-01-03 2007.
  • Holmberg, Jorun Buli. På vei mot bedre tilpasset opplæring i en kommune - ekstern veiledning til skoler. 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Implementering av Læringsstiler i en kommune - delrapport 1. 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli; Sylthe, Margrethe. FLEKSIBEL LÆRING I TEGNSPRÅKSTUDIEREn studie av hva som kjennetegner bruk av nettbaserte løsninger i tegnspråkopplæring. 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Tverrkulturell opplæring i et inkluderingsperspektiv. 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Case 1: Normalitet og Avvik. 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Case 2: Didaktikk i spesialpedagogikk. 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Intercultural education. 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Forskningsresultater fra Læringsstilsbasert kartlegging. På beste måte - Askerkonferansen 2005 2005-10-31 - 2005-11-02 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Incusion - functional or fantasy. Intercultural Education 2005-09-14 - 2005-09-18 2005.
  • Holmberg, Jorun Buli. Delrapport Evaluering av implementering av Læringsstiler i 12 skoler i en kommune. 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. Evaluering av prosjekt Bry deg ! Miljøfremmende og forebyggende tiltak i videregående skole. 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. Inclusive Education and Classroom Practice in Secondary Education An International Literature Review. 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. Evaluering af læremidler til tegnspråklige elever i grunnskole og videregående opplæring. 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. Utfordringer i rollene som veileder og student i nettbasert undervisning. 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. Dilemmaer ved tilrettelegging for språkmodellfunksjonen i et nettbasert tegnspråkstudium. 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. InterGuide A practical guide to implement Interculture education at scools. 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli; Guldahl, Tone. Læringsstiler. Universitetsforlaget 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. Forskningsresultater fra Kartlegging av Læringstiler. Læringsstilsforskning 2004-12-14 - 2004-12-15 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. Forskning på Læringsstiler. Nasjonal konferanse i Læringstilforskning 2004-10-15 - 2004-10-16 2004.
  • Holmberg, Jorun Buli. På vei mot forbedring av tilpasset opplæring gjennom nettverkssamarbeid, Evaluering av PÅTOPP prosjektet. 2003.
  • Holmberg, Jorun Buli. Evaluering av særskilt tilrettelagte læremidler/multifunsjonelle læremidler for grunnskolen. 2003.
  • Holmberg, Jorun Buli. Transition from School to EmploymentMain problems, issues and options faced by students with special educational needs in 16 European countriesSummary ReportOctober 2002. 2002.
  • Holmberg, Jorun Buli. Elevaktiv læring og reflektive veieldningssamtaler, Evaluering "Prosjekt Klasserom 2002". 2002.
  • Holmberg, Jorun Buli. Psychosocial Learning Difficulties and Educational Support in Classroom Practice. International conference in special needs education 2002-11-26 - 2002-11-27 2002.
  • Holmberg, Jorun Buli; Tangen, Reidun. Kompetanseutvikling og fleksibel læring. Erfaringer med og behov for spesialpedagogisk utdanning i videregående skole. 2001 ISBN 82-8075-000-2.s 179 - 190.
  • Skogen, Kjell; Holmberg, Jorun Buli; Puyal, Beatriu; Gimenez, Ferran; Elton, Georgina; Fletcher, Martin. Simulation of the Virtual Environment for a Collaborative Pilot Project. 2000.
  • Holmberg, Jorun Buli; Kokkersvold, Erling. Overgang grunnskole - videregående skole. Spesialpedagogikk 2000. ISSN 0332-8457.s 11 - 21.
  • Skogen, Kjell; Holmberg, Jorun Buli; Puyal, Beatriu; Gimenez, Ferran; Elton, Georgina; Fletcher, Martin. Pilot design: A European Programme to Promote the Professional Development of Teachers in the Field og Special Needs Education. - Collaborative Learning in Virtual Environments. 2000.
  • Skogen, Kjell; Holmberg, Jorun Buli; Puyal, Beatriu; Gimenez, Ferran; Elton, Georgina; Fletcher, Martin. Methodological Aspects and Case Studies. 2000.
  • Skogen, Kjell; Holmberg, Jorun Buli; Puyal, Beatriu; Gimenez, Ferran; Elton, Georgina; Fletcher, Martin. Simulation Materials: Guidance for Tutors and Students. 2000.
  • Holmberg, Jorun Buli; Tangen, Reidun. Muligheter for alle. Sluttrapport. 10-vekttallsstudium i spesialpedagogikk. Del 2. 1998.
  • Holmberg, Jorun Buli; Vingen, Tone; Boman, Arild. Sosiale og emosjonelle vansker. (Undervisningsvideo). 1998.
  • Holmberg, Jorun Buli; Vingen, Tone. Etterutdanning i spesialpedagogikk for lærere. 3 videogrammer. 1998.
  • Holmberg, Jorun Buli; Skogen, Kjell; Elton, Georgina; Fletcher, Martin; Puyal, Beatriu; Rui, Antonio. Developing Distance Learning Strategies and Techniques for Training of Special Educators in the field of Innovation (DSSI). 1997.
  • Holmberg, Jorun Buli; Kokkersvold, Erling. Oppfølgingstjenesten og overgangen fra grunnskole til videregående skole - delrapport 2. 1997.
  • Holmberg, Jorun Buli; Kokkersvold, Erling. Fra grunnskole til videregående skole-delrapport 1. En kartlegging av PP-tjenestens arbeid i forhold til det spesialpedagogiske og sosialpedagogiske området i sammenheng med overgang grunnskole-videregående skole og elever med spesielle behov og elever med personlige og sosiale vansker. 1997.
  • Skogen, Kjell; Holmberg, Jorun Buli. "Erik wants to be an electrician" A case with study questions. Developing Distance Learning Strategies and Techniques for Training of Special Educators in the field of Innovation 1997.
  • Holmberg, Jorun Buli; Skogen, Kjell. The development of inclusive education in Norway. Developing Distance Learning Strategies and Techniques for Training of Special Educators in the field of Innovation 1997.
  • Se alle arbeider i CRIStin →