
Ingrid Cathrin Nordli
Førstelektor i språkvitenskap
Vitenskapelige arbeidsområder
Ingrid C. Nordli,
Kristian Skog
:
Lytte fram forundringsøyeblikk
Ingrid C. Nordli,
Pål anders Opdal
:
Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering
Læring om læring 2022 ARKIV
Ingrid C. Nordli,
Kristian Skog
:
Lytting i samlingsstund
Universitetsforlaget 2020
Ingrid C. Nordli
:
Artikulatoriske utviklingsmønster i tidlig leksikalsk produksjon hos barn med og uten familiær risiko for dysleksi
Norsk tidsskrift for logopedi 2014 ARKIV
Ingrid C. Nordli,
Trude Nergård-Nilssen
:
Fonetisk gestuell analyse av tidlig ordproduksjon
Norsk tidsskrift for logopedi 2014
Ingrid C. Nordli
:
Fonetisk gestuell transkripsjon
Norsk tidsskrift for logopedi 2013 ARKIV
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Prosjektarbeid. En veiledning for studenter, Erling S. Andersen og Eva Schwenke (Fagbokforlaget)
2023
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Språket som superkraft, Kristin Melum Eide (Fagbokforlaget)
2023
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Samfunnsvitenskapelige metoder (2.utg.), Sigmund Grønmo (Fagbokforlaget)
2023
Ingrid C. Nordli,
Kristian Skog
:
Tid til tid. Lytting under utvikling.
2023
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Stup i det! 1. Norsk for internasjonale studenter og akademikere, Toril K. Sjo & Trine Rørhus (Fagbokforlaget)
2023
Ingrid C. Nordli
:
Lytting under utvikling
2023
Ingrid C. Nordli,
Rita Azar Lossius
:
Læring i akademisk skriving gjennom respons. Et eksempel fra lektorutdanninga ved UiT
2023
Ingrid C. Nordli
:
Akademisk skriving i BLU - felles opplegg?
2023
Ingrid C. Nordli,
Kristian Skog
:
Curiosity, children’s highway to listening skills
2023
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Å studere utvikling av andrespråk, Ann-Kristin Helland Gujord (Fagbokforlaget)
2023
Marit Sundelin,
Henriette Ludvigsen,
Ingrid C. Nordli
:
Godt språkmiljø
2022
Ingrid C. Nordli,
Kristian Skog
:
Lytting under utvikling. Barns tilegnelse av lytteferdigheter og barnehagepedagogers lydhørhet.
2022
Ingrid C. Nordli,
Pål anders Opdal
:
Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving
2022
Ingrid C. Nordli,
Kristian Skog
:
Presentasjon av publisert artikkel: Lytting i samlingsstund i A. Eriksen & B. Isaksen, Kunsten å samles. Universitetsforlaget 2020
Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
Ingrid C. Nordli,
Kristian Skog
:
Lytting under utvikling
2021
Ingrid C. Nordli
:
Lytting og stemme - mitt faglige virke
Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Reggio Emilia - atelierkultur og utforskende pedagogikk (Fagbokforlaget)
2021
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Akademisk skriving for bachelor- og masterstudenter (2. utg) (Fagbokforlaget)
2021
Ingrid C. Nordli
:
Kristin Asdal og Hilde Reinertsen: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode
Norsk pedagogisk tidsskrift 28. mai 2021 DOI
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Skrivetips for studenter (Cappelen Damm Akademisk)
2021
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Uttaleundervisning. Fra teoretisk innsikt til praktisk anvendelse i klasserommet (Fagbokforlaget)
2020
Ingrid C. Nordli
:
Løpende skikkethetsvurdering
2020
Ingrid C. Nordli
:
Skikkethetsvurdering som kvalitetssikring
2020
Ingrid C. Nordli
:
Høringssvar: Rapport om særfinansiering av utsatte humaniorafag (Fonetikk) (07.02.2020)
2020 FULLTEKST
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode (Cappelen Damm Akademisk)
2020
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Hva er god veiledning? (Fagbokforlaget)
2019
Anja Maria Pesch,
Ingrid C. Nordli
:
(Ute)rommet som arena for språkutvikling. Uterommets innredning og de ansattes rolle
2019
Ingrid C. Nordli,
Ingvild Røste
:
Referat: Disputas Signhild Skogdal
Norsk tidsskrift for logopedi 2017
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Fonetikk for logopeder og audiopedagoger (Universitetsforlaget)
2016
Ingrid C. Nordli,
Miriam Wiik,
Maria Dardanou,
Monica Volden,
Bengt A. Haugseth,
Anja Maria Pesch
m.fl.:
Kvalitetsutvikling av tverrfaglig emneundervisning BLU (Barnehagelærerutdanningen)
UiT Norges arktiske universitet 2016
Maria Dardanou,
Anne Myrstad,
Ingrid C. Nordli
:
Place identity in North
2015
Anne Myrstad,
Ingrid C. Nordli
:
Vi finner sted. En påbegynt steds- og identitetsutforskende studie om barn i kontekst
2015
Audhild Nedberg,
Ingrid C. Nordli,
Hilde Sollid,
Marit Sundelin
:
Språklig mangfold og interkulturell kompetanse
2015
Audhild Nedberg,
Ingrid C. Nordli,
Hilde Sollid,
Marit Sundelin
:
Språklig mangfold og interkulturell kompetanse
2015
Sidsel Boldermo,
Ingrid C. Nordli
:
Foreldresamarbeid - prosjekt mangfold
2015
Marit Sundelin,
Ingrid C. Nordli
:
Flerspråklighet og begrepsforståelse
2015
Ingrid C. Nordli,
Sidsel Boldermo
:
Flerspråklighet og kartlegging av språkutvikling hos barn i barnehagealder
2015
Marit Sundelin,
Ingrid C. Nordli
:
Flerspråklighet og begrepsforståelse - en kort introduksjon
2015
Sidsel Boldermo,
Ingrid C. Nordli
:
Språkutvikling hos barn i lys av flerspråklighet
2015
Betty Steinsvik,
Ingrid C. Nordli
:
Kompetanse for mangfold - kultur for læring
UiT Norges arktiske universitet 2015
Ingrid C. Nordli
:
Fonetisk skrift av norsk uttale, oversatt fra svensk (Copypanthers)
2014
Ingrid C. Nordli
:
Litteraturvurdering: Norsk fonetikk for logopeder (H. G. Simonsen og I. K. Moen)
2013
Ingrid C. Nordli
:
Early phonological development in children with and without
familial risk of dyslexia. Observation data
2013
Ingrid C. Nordli
:
Phonological templates and gestural analysis. Case studies: risk of dyslexia
2012
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Forskningsinteresser
- Lytting og lytteferdigheter
- Lytting og transkripsjon
- Akademisk skriving
- Plagiat og akademisk samarbeid
Undervisning
- Språk-, tale- og kommunikasjonsutvikling
- Akademisk skriving
- Fonetikk og fonetisk-fonologisk utvikling
Pedagogisk mappe: http://digitalmappe.uit.no/icn65/