Bilde av Sæther, Kari-Anne
Foto: Torje Jenssen
Bilde av Sæther, Kari-Anne
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk kari-anne.sather@uit.no +4777660463 Tromsø ILP-bygget 4.056

Sæther, Kari-Anne


Programstyreleder GLU 1-7Universitetslektor i norsk

Stillingsbeskrivelse

Programstyrelder for grunnskolelærerutdanningen 1.-7. trinn. Underviser i norsk i Master i lærerutdanning, særlig 1.-7. trinn og er engasjert i utviklingen av master i begynneropplæring. Er opptatt av sammenheng og samarbeid mellom lærerutdanningen og skolen, og har deltatt i mye skolebasert utviklingsarbeid og i nasjonale satsinger som UiU (Ungdomstrinn i utvikling) og Vurdering for læring, både i grunnskole og i videregående opplæring. Har også utviklet og holdt etterutdanningskurs og videreutdanning for lærere, særlig innen norskfaget og grunnleggende ferdigheter. Er for tiden engasjert i Dekomp (desentralisert kompetanseutvikling) i nettverk for begynneropplæring i flere regioner, som Nord-Troms og Indre Midttroms.


  • Astrid Unhjem, Kari-Anne Sæther, Siv Anita Bjørkli :
    Desentralisert kompetanseheving i begynneropplæring
    2022
  • Kari-Anne Sæther, Siv Anita Bjørkli :
    Partnerskap om desentralisert kompetanseheving i begynneropplæring i lesing og skriving
    2022
  • Kari-Anne Sæther :
    Profesjonsfaglig digital kompetanse i norskfaget
    2017
  • Kari-Anne Sæther, Audhild Nedberg :
    Profesjonsfaglig digital kompetanse i norskfaget i lærerutdanninga
    2017
  • Kari-Anne Sæther :
    Hvordan bygge studentens profesjonsrettede FoU-kompetanse gjennom utdanningen?
    2017
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving og tilbakemeldinger i norskfaget - teori og praksis
    2017
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving som læring og skriving i alle fag
    2016
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Elevaktiv skriveopplæring i norskfaget
    2016
  • Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther, Astrid Unhjem :
    Modellert leseøkt - hva lærer studentene?
    2015
  • Birgitte Fagerli, Vibeke Fagerli, Hilde Sollid, Kari-Anne Sæther :
    «Det hadde vært enklere å organisere en skole som bare var norsk …» Organisering av språkopplæring i samisk og norsk
    2015
  • Kari-Anne Sæther :
    Lesing, læring og leselyst. En helhetlig leseopplæring
    2015
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving i norskfaget. Teori og praksis
    2015
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving i videregående skole - teori og praksis
    2014
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving i videregående skole - teori og praksis
    2014
  • Kari-Anne Sæther :
    En helhetlig leseopplæring fra 1. til 7. trinn
    2014
  • Kari-Anne Sæther :
    Grunnleggende ferdigheter i lesing
    2013
  • Marit Linaker Berglund , Gunnlaug Kristoffersen, Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther :
    Klassesamtalen: En arena for elevenes muntlige ferdigheter?
    2013
  • Kari-Anne Sæther :
    Revisjonskompetanse, progresjon, modelltekster: Om skriveopplæring i vgs
    2013
  • Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther :
    Norskfaget i møte med generasjon.com
    2010

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →




    ILP-bygget 4.056