Seminar: Forskning med og for næringsliv/forvaltning i Nord-Troms

Vi har gleden av å invitere deg til å delta på et seminar om framtidig forskning med og for næringsliv og forvaltning i Nord-Troms, onsdag 27. mai 2015.

Dette seminaret markerer starten på det som er blitt kalt Forskningsnode Nord-Troms, et treårig samarbeidsprosjekt mellom UiT Norges arktiske universitet og Nord-Troms regionråd. Tilknyttet prosjektet er også en stipendiatstilling som skal analysere næringspotensial og forvaltningsutfordringer for verneområdene i regionen. Prosjektet er finansiert av Troms fylkeskommune.

Hensikten med arrangementet er å sette forskning og forskningsbasert kunnskap på dagsorden. Hva er kunnskap, hvordan produseres den, og hva er forskningsbehovene i regionens servicenæringer, reiseliv, kulturnæringer og annet småskala næringsliv, og hvorfor er slik forskning viktig for universitets- og forskningsmiljøene.

Seminaret åpner med noen korte foredrag der representanter fra forskningsmiljøene og næringslivet presenterer noen perspektiver på kontakt disse miljøene imellom:

• Berit Fjellberg, Nord-Troms regionråd
  • Arvid Viken, professor, UiT Norges arktiske universitet
  • Trygve Steen, Destinasjon Lofoten
  • Gaute Svensson, Halti nasjonalparksenter, Storslett
  • Rune Benonisen, Fylkesmannen i Troms

Hoveddelen av arrangementet gjennomføres i dialogform, der du inviteres til å delta med dine innspill og refleksjoner på spørsmålene som reises. På dialogdelen vil vi arbeide ut fra følgende tematikk:

• På hvilke måter kan samarbeid mellom næringsliv/forvaltning og forskningsmiljøene bidra til innovasjoner og vekst i begge leire, og hvordan kan dette samarbeidet organiseres?
  • Hva er relevante temaer for framtidig forskning i og for Nord-Troms?

Vi ser fram til en spennende dialog, og håper du ønsker å delta. Vel møtt!

Tid og sted: 27. mai kl. 10.00-17.00, Halti II, Storslett. Lunsj dekkes av arrangør.

Påmelding: Benytt påmeldingsfunksjonen i høyre marg. Påmeldingsfrist er onsdag 20. mai.

Seminaret er et samarbeid mellom Nord-Troms Regionråd og UiT Norges arktiske universitet.

Når: 27.05.15 kl 10.00–17.00
Hvor: Halti II, Storslett.
Sted: Annet
Målgruppe: Gjester / eksterne, Inviterte