Gjesteforelesning med NHO-president Tore Ulstein

I forbindelse med det første Peter F. Hjort-seminaret inviteres studenter og ansatte ved UiT til gjesteforelesning med president i NHO, Tore Ulstein.

Innovasjon som drivkraft for næringsutvikling

Tore Ulstein er særlig opptatt av innovasjon og norske bedrifters konkurranseevne. På det første Peter F. Hjort-seminaret vil han gi en forelesning om «Forskning og innovasjon som drivkraft for næringsutvikling».

- Forelesningen finner sted i Auditorium 2, torsdag 5. mars, kl. 16.15 – 17.00.

- Det er begrenset med plasser.

- Påmelding via registreringsskjema til høyre.

Tettere kontakt

Målsettingen med Peter F. Hjort-seminaret er å styrke verdiskapingen i nord gjennom samarbeid mellom UiT Norges arktiske universitet og arbeids- og næringslivet.

Les mer om Peter F. Hjort-seminaret.

Industrileder og NHO-president

Tore Ulstein er styreleder og visekonsernsjef i Ulstein Group ASA. Han har tidligere hatt ulike lederstillinger i Ulstein-konsernet og arbeidet som førsteamanuensis II ved NTNU og doktoringeniør ved Marintek AS. I juni 2013 ble Tore Ulstein valgt til president i NHO. Ulstein har en doktorgrad fra NTH (nå NTNU), en sivilingeniørgrad fra samme sted og diplom fra Massachusetts Institute of technology (MIT).

Når: 05.03.15 kl 16.15–17.00
Hvor: Auditorium 2, Teorifagbygget