Foredrag om Vesten's sanksjoner mot Russland innenfor olje- og gassektoren

Vestens sanksjoner mot Russland har fått omfattende konsekvenser for norske selskaper, som har eller planlegger prosjekter inn mot det russiske markedet. Sanksjonene er i hovedsak rettet mot finanssektoren, olje- og gassektoren, samt mot russiske enkeltselskaper.

I dette foredraget vil det fokuseres på det generelle juridiske bildet norske selskaper innenfor olje og gassektoren må forholde seg til i prosjekter mot russiske markedet, samt erfaringer gjort med det sanksjonsregime hittil. Foredraget holdes av Jonas Heli (bildet), som er contracts manager for det russiske markedet  i FMC Technologies (i Norge: FMC Kongsberg Subsea AS). Han har lang erfaring med kontraktsarbeid innenfor olje- og gassektoren relatert til russiske prosjekter. Heli er utdannet jurist fra Universitetet i Oslo og med studier både fra London og Moskva.

Når: 02.03.15 kl 14.00–16.00
Hvor: Teo Hus 6, Aud 3