Kom på infomøte om forskerlinjen i medisin den 24.09. Bemerk at frist for å søke om opptak til forskerlinjen er 1. oktober 2014

Velkommen på infomøte om forskerlinjen den 24.09. Kl. 16:15 til ca. 18 på AUD 6 MH. Medisinerstudenter på 1.-4 år er velkommen til å delta på uformell infomøte om forskerlinjen.  Nåværende og tidligere forskerlinjestudenter vil dele av sine erfaringer med å være FL-student og det er mulig å stille spørsmål. Det vil bli servert pizza.

Forskerlinjen i medisin er en fordypning innen medisinsk forskning for medisinerstudenter. Studiet er ment for studenter med interesse for forskning og det kreves innsats og hardt arbeid fra studenten for å gjennomføre både medisinerstudiet og forskerlinjen. Det er gått ut mer enn 30 studenter fra forskerlinjen i medisin i Tromsø til nå har mer enn 50 % har fortsatt videre i ph.d. –forløp her i Tromsø.

Forskerlinjen er på 120 studiepoeng. 30 studiepoeng består av opplæringsdelen for ph.d.-utdanninga og de siste 90 studiepoeng er forskerlinjeoppgaven som er en artikkel helst publisert i engelskspråklig fagfelle vurdert tidsskrift med forskerlinjekandidaten som første- eller andreforfatter. Studenten forlenger medisinerstudiet med ett år og det år arbeider studenten med forskerlinjen 100 %. Det forventes i tillegg at studenten jobber i helger, kvelder og ferier med forskerlinjen.

Hver forskerlinjestudent får til sammen 200 000 NOK i studentstipend. 100 000 i forskningsåret og 25 000 over 4 semestre.

Opptakskrav: Opptak krever at studenten har normert studieprogresjon og har bestått samtlige eksamener i det ordinære medisinstudium frem til en søker om opptak.

Søknadsfrist for opptak til forskerlinjen er 1. oktober 2014. Søknaden kan sendes via epost eller post til:

Susanne F How
Seksjon for forskningstjenester
Helsefak
9037 Tromsø
Susanne.fomsgaard.how@uit.no

For spørsmål ta gjerne kontakt med Faglig leder forskerlinjen Vegard Skogen Vegard.skogen@unn.no
Forskerlinjen administrasjonen: Susanne Fomsgaard How Susanne.fomsgaard.how@uit.no
Besøksadresse: L8.113
TEL: 776 45362