Aurora overtar som leder for Studentparlamentet

Studentenes arbeidsutvalg med Aurora Meland i spissen vil fortsette arbeidet med å få bygge flere studentboliger i Tromsø og å få flere studenter til å engasjere seg.
Utsi, Inger Elin Kristina
Publisert: 29.05.15 00:00 Oppdatert: 29.05.15 15:37

KLAR FOR OPPGAVEN: Aurora Meland er snart ferdig med en bachelorgrad i statsvitenskap, men er nå klar for nye oppgaver når hun 1. juli tar over som leder for Studentparlamentet. (Foto: Inger Elin Utsi/Norges arktiske universitet)

– Jeg gleder meg veldig, sier Aurora Meland, som er nyvalgt leder av Studentparlamentet.

Tirsdag til fredag har det avtroppende arbeidsutvalget hatt i Alta seminar med det påtroppende. I tre dager har de diskutert arbeid som er gjort og arbeid som må prioriteres ved UiT og ved campusene sett fra studentenes perspektiv.

Det nye arbeidsutvalget består av:

Leder: Aurora Meland, 24 år og studerer statsvitenskap

Nestleder: Emil Ellefsen, 20 år og studerer økonomi og administrasjon

Utdanningspolitisk- og internasjonaliseringsansvarlig: Hanna Bakke-Jensen, 20 år og studerer statsvitenskap

Fag- og forskningspolitiskansvarlig: Reidun Heggen, 22 år og studerer statsvitenskap

Velferdspolitiskansvarlig: Stine-Andrea Hasselberg, 24 år og studerer Cultural and Creative Entrepreneurship (campus Alta)

Teksten fortsetter etter bildet.

NYTT ARBEIDSUTVALG: Reidun Heggen , Emil Tellefsen, Aurora Meland, Stine Andrea Hasselberg og Hanna Bakke-Jensen vil være studentenes talerør neste studieår. (Foto: Inger Elin Utsi/UiT Norges arktiske universitet)

Aurora er fornøyd med sammensetningen av arbeidsutvalget og ser fram til å bidra for studentene. Hennes første «arbeidsdag» er 1. juli.

– Jeg gleder meg til å jobbe for alle studenter, jeg ønsker å jobbe for en god studiehverdag ved UiT Norges Arktiske Universitet. Jeg vil at arbeidsutvalget gjennom et godt samarbeid med universitetet og samskipnaden skal arbeide sammen for studentene, og la studentenes meninger og ønsker kommer på dagsorden sier hun.

Det avtroppende arbeidsutvalget med Daniel Hermansen i spissen har jobbet hardt for økte studentboliger i Tromsø. Det vil fortsatt være en satsingssak for Aurora Meland.

– I tillegg ønsker jeg mer engasjement blant studenter både i studentorganisasjoner og i Studentparlamentet. Jeg tenker spesielt på at dette kan være med å forebygge ensomhet blant studenter. Ved å aktivisere disse i studentorganisasjonene, Studentparlamentet eller samfunnet, så vil de få være venner og være sosialt aktive, sier Meland, som avslutter med å ønske alle til lykke med innspurten av eksamensperioden:

– Vil også bruke denne anledningen til å ønske alle lykke til på eksamen. Velkommen tilbake til høsten til nåværende studenter, og ikke minst velkommen til dere nye, sier hun.

Studentparlamentet har egne hjemmesider og egen facebook-side, dersom man ønsker å følge med i deres aktiviteter.

GAMLE OG DET NYE: For å videreformidle erfaringer og arbeidsoppgaver møttes det gamle og det nye arbeidsutvalget i Alta denne uken. Her fra venstre: Øyvind, Dammerud, Emil Ellefsen, Reidun Heggen, Ida Sandvik Knudsen, Aurora Meland, Hanna Bakke Jensen, Oliver Mizero, Stidne Andrea Hasselberg og Daniel Hermansen. (Foto: Inger Elin Utsi/UiT Norges arktiske universitet)

Utsi, Inger Elin Kristina
Publisert: 29.05.15 00:00 Oppdatert: 29.05.15 15:37