Hva skjer 15.– 24.mai 2015

Hvordan ble en av Sveriges verste skoler god igjen, og hvordan kan et samarbeid mellom barnehager og agronomer gi bedre læring for barnehagebarn? Det er noe av det du får vite på Nordisk konferanse om aksjonslæring og aksjonsforskning i Tromsø.
Brøndbo, Stig
Publisert: 15.05.15 00:00 Oppdatert: 15.05.15 13:16

18. mai

Nordisk konferanse om aksjonslæring og aksjonsforskning NORALF 2015.

Hovedtema for konferansen er «Lærerprofesjon i endring og utvikling – hvilke muligheter gir det for aksjonsforskning og aksjonslæring?»

Formålet med konferansen er å være en møteplass der lærere, skoleledere, førskolelærere og barnehageledere, forskere og andre som er opptatt av barnehage, skole og utdanning kan legge fram utviklings- og forskningserfaringer for gjensidig læring.

Les programmet her

Når: 18.05.15 kl. 09:00 – 19.05.15 kl. 15:00

Hvor: UiT Norges arktiske universitet, Teorifagbygg 1, Auditorium 2

Markering av nyutkommen Kildinsamisk-russisk ordbok

Institutt for Språkvitenskap, Giellatekno – Senter for samisk språkteknologi og SESAM – Senter for samiske studier inviterer til en markering av Aleksandra Andreevna Antonovas nyutkomne Kildinsamisk-russiske ordbok.

Når: Kl. 12:00 – 13:00

Hvor: UiT Norges arktiske universitet, Árdna

20. mai

Sex makes science better, seminar om kjønnsforskning

Universitetet i Tromsø ble vinner av Kunnskapsdepartementets likestillingspris på 2 mill. kroner for 2011. Universitetsledelsen besluttet at midlene skulle brukes til å styrke kjønnsperspektivet i forskning og utdanning, og seminarets formål er å vise hva de hva dette har ført til når det gjelder utvikling innen forskningen og innen utdanning. Samtidig vil vi diskutere veien videre for det opprinnelige initiativ. Les mer her.

Når: Kl. 09:00 – 15:00

Hvor: Linken, Forskningsparken

Intervjukurs for studenter

Mange studenter syns at intervjusituasjonen er eller virker litt vanskelig. Ta med deg din CV og utlysningsteksten til en jobb du kan tenke deg å søke på, heltids-, deltidsjobb, sommerjobb eller internship. Kurset består av undervisning, øvelser i små grupper og vi diskuterer i plenum.

Når: Kl. 12:15 – 14:00

Hvor: UiT Norges arktiske universitet, Øvre lysthus, 2.etg., rom 2.19

22. mai

Infomøte - The Nansen Professorship in Arctic Studies

Rektor fra Univeristy of Akureyri (Island) kommer til UiT Norges arktiske universitet for å presentere Nansen professorship in Arctic Studies.

Når: Kl. 12:15 – 14:00

Hvor: UiT Norges arktiske universitet, Administrasjonsbygget, Styrerom 3. etasje.

Velferd

Trim for ansatte i bomberommet på HSL

Ønsker du en ergonomisk vurdering av din arbeidsplass? Påmelding.

Brøndbo, Stig
Publisert: 15.05.15 00:00 Oppdatert: 15.05.15 13:16