Ny nettside om fusjonen

UiT, HiN og HiH har nå fått egen nettside om fusjonsprosessen. Her kan du følge med på det som skjer i fusjonsarbeidet.
Solhaug, Randi Merete
Publisert: 20.04.15 00:00 Oppdatert: 21.04.15 12:03

Hvis du lurer på noe om fusjonsprosessen mellom Høgskolen i Harstad, Høgskolen i Narvik og UiT Norges arktiske universitet – så er det denne nettsiden du skal oppsøke. Her vil de tre institusjonene legge ut oppdatert informasjon fortløpende:

– Dette er en nøytral nettside hvor folk kan lese om hvor vi er i fusjonsprosessen og hva som skjer framover, forteller André Løvik (UiT).

Sammen med Bjarte Toftaker (UiT), Anne Gjerløw (HiN) og Reidar Halvard Øren (HiH) sitter han i fusjonssekretariatet.

På nettsiden kan du blant annet nå lese om at de tre institusjonene er kommet fram til en enighet om mandatet til Rektorrådet.

Dette rådet er øverste instans i fusjonsarbeidet og vil ha det strategiske og koordinerende ansvaret frem mot fusjonstidspunktet.  Rektorrådet har sitt første møte i dag, mandag 20. april.

På møtet skal intensjonserklæringen for fusjonen fremmes. Denne forteller hva de tre institusjonene vil med fusjonen. I tillegg skal man bli enige om mandater for arbeidsgruppene. Disse gruppene skal ha representanter fra alle tre institusjoner, og i tiden framover vil representantene bli plukket ut.

– Fusjonen skal gjelde fra 1. januar 2016, fastslår Løvik.

Det ferdig fusjonerte universitetet vil bli Norges tredje største.

Les flere artikler om fusjonsarbeidet her.

Slik ser den nye fusjonsnettsiden ut. Følg med her for å få siste nytt i fusjonsarbeidet.
Solhaug, Randi Merete
Publisert: 20.04.15 00:00 Oppdatert: 21.04.15 12:03