Satser på kinoreklame

En reklamefilm på kinoer over hele landet skal lokke studenter til UiT Norges arktiske universitet.
Aarskog, Karine Nigar
Publisert: 05.12.14 08:30 Oppdatert: 11.12.14 11:27

Kjetil Undseth har ansvaret for kinoreklamen som rulles ut i Norge i desember. Foto: Karine Nigar Aarskog

Kjetil Undseth har ansvaret for kinoreklamen som rulles ut i Norge i desember.

Foto: Karine Nigar Aarskog

– Målet med reklamekampanjen er å få flere til å bli oppmerksomme på at vi finnes. Vi vet at det er begrenset kjennskap til UiT nasjonalt, sier rådgiver ved avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt ved UiT, Kjetil Undseth.

Han mener at en kinoreklame som sendes på kinoer over hele landet vil treffe målgruppa, som er ungdom mellom 15 og 25 år.

– Blant ungdom er det fortsatt mange som går på kino i stedet for å se film hjemme, sier han.

Når en halv million
Reklamefilmen viser faglig sterke miljøer ved UiT, rammet inn av spektakulære omgivelser og en aktiv fritid. Undseth sier det ikke er tilfeldig at de har valgt å kjøre ut reklamen nå i desember. Den vil trolig nå nærmere en halv million kinogjengere før året er omme.

– Vi har sjekket premiereprogrammet og har håp om knallgode kinotall, blant annet på grunn av premieren på Hobbiten. Desember er en stor kinomåned, sier Undseth.

Aarskog, Karine Nigar
Publisert: 05.12.14 08:30 Oppdatert: 11.12.14 11:27