Høgskolen i Harstad vil til UiT

NRK Nordnytt melder at styret ved Høgskolen i Harstad med seks mot fem stemmer har  bestemt at de vil slå seg sammen med UiT.
Bartnes, Asbjørn Ivar
Publisert: 15.10.14 14:00 Oppdatert: 15.10.14 14:46

NRK Nordnytt melder om resultatet av dagens behandling i høgskolestyret i Harstad.

- Vi er glad for vedtaket og tenker at dette er en god løsning for forsknings- og utdanningstilbudet i nord, sier rektor Anne Husebekk.

- Sammen har HiH og UiT funnet potensiale for å utvikle og styrke den faglige kvaliteten innenfor helse- og sosialfag, økonomifag og beredskap. Dette vedtaket gir et klart mandat for å styrke utdanning og forskning i Nord-Norge på disse viktige områdene, fortsetter hun.

- Vi er også glade for at HiH har tatt en beslutning som er i tråd med kommunens og regionens ønsker. De representerer viktige brukere av vår kompetanse, og vil være viktige samarbeidspartnere og støttespillere i det videre arbeidet. Vi ser nå frem til å samarbeide med HiH for i fellesskap å videreutvikle et godt og robust utdanningstilbud i vår region, avslutter Husebekk.

Les sakspapirene til høgskolestyret her.

Bartnes, Asbjørn Ivar
Publisert: 15.10.14 14:00 Oppdatert: 15.10.14 14:46