Se bildene fra Arbeidslivsdagen

Flere tusen studenter var innom vel 100 stands i Teorifagbygget under Arbeidslivsdagen ved UiT.
Solhaug, Randi Merete
Bilde av forfatter finnes ikke, dette er en placeholder
Randi Merete Solhaug
Publisert: 11.09.14 00:00 Oppdatert: 11.09.14 14:16

– Vi har hatt vel 100 stands og 20 presentasjoner. Nytt i år er et eget phd-seminar, som informerer studentene om hvilke jobbmuligheter som finnes for dem også utenfor akademia, forteller arrangementansvarlig Ingfrid Fossbakk, ved Senter for karriere og arbeidsliv.

Årets Arbeidslivsdag var den niende i rekken, og var godt besøkt. Både private og offentlige virksomheter fikk vist seg fram på stands og bedriftspresentasjoner, og studenter som var nysgjerrige på sine jobbmuligheter fikk anledning til å stille spørsmål og knytte kontakter.

Et sted mellom 2-3000 studenter tok turen innom Teorifagbygget, hovedkantina og UB-kjelleren de fire timene arrangementet varte. For bedriftene var det om å gjøre å bli lagt merke til, og Finnmarkssykehuset gjorde det med å vise en film fra en blindtarmoperasjon. Det så ut til å virke:

– Mange stopper opp for å se. Vi trenger leger og sykepleiere, ja, men også bioingeniører, fysioterapeuter, ergoterapeuter, jurister og studenter med teknologiutdanning. Vi ser med andre ord etter et bredt spekter av fremtidige ansatte – så kom til Finnmark, her er mange muligheter, oppfordrer enhetsleder Kristin J. Pedersen.

Se alle bildene på Flickr

Finnmarkssykehuset sin stand. Alle Foto: Torbein Kvil Gamst
Film fra en blindtarmoperasjon. Fra Finnmarkssykehuset sin stand.
Forsvaret informerer om karrieremuligheter.
God stemning på Arbeidslivsdagen 2014.
Hurtigruten var på plass.
Havforskningsinstituttet også.
Rektor Anne Husebekk besøkte også Arbeidslivsdagen.
Det var mye å se og mye å oppleve, her med virtuelt kamera.
Microsoft sin stand.
Budskap fra Midt-Troms.