Mange jobbmuligheter gjennom Sjakk-OL

Studenter ved UiT Norges arktiske universitet får en unik mulighet til å jobbe med Sjakk-OL. Kun de kan søke på de ti ledige internshipstillingene. Men i tillegg søker Sjakk-OL frivillige som kan bidra noen dager under det som er Norges største sportsarrangement i 2014.
Utsi, Inger Elin Kristina
Publisert: 23.04.14 00:00 Oppdatert: 23.04.14 10:33

JOBBMULIGHETER: Studenter gis en unik mulighet til å jobbe med Sjakk-OL gjennom internshipstillinger. (Illustrasjonsbilde)

UiT Norges arktiske universitet samarbeider med Chess Olympias Tromsø AS, som arrangerer Sjakk-OL i Tromsø den 1. til 14.august i år. Dette er Norges største idrettsarrangement i 2014 med 1500 involverte spillere og 3000 tilreisende.

Gjennom denne avtalen sikres studenter en unik jobbmulighet. 30. april er søknadsfristen på de 10 internshipstillingene som er nå lyst ut.

Marked, produksjon, kommunikasjon og arena
Disse stillingene er innen marked, kommunikasjon, arena og produksjon. Alle stillingene byr på krevende og utviklende oppgaver i sluttfasen av forberedelsene til Sjakk-OL.

Stillingene innen marked vil ha oppgaver ift. oppfølging av sponsorer og samarbeidspartnere, inkludert planlegging og gjennomføring av enkeltarrangementer. Kommunikasjonsstillingen vil jobbe med forvaltning av profilartikler og kommunikasjonsarbeid. Arenastillingene kan innrettes etter kvalifikasjoner innen områdene miljø, renovasjon, infrastruktur, prosjektkoordinering, messeplanlegging, sikkerhet og IT. For produksjonsstillingene er det ønskelig med kandidater som har kvalifikasjoner til å bidra på områdene frivillighet, transport, eventkoordinering og akkreditering.

Til alle disse stillingene kreves det at man har begynt på en utdanning ved UiT. Stillingene er fulltidsstillinger fra om lag 15. juni til 15. august.

Her kan du lese mer om disse stillingene.

Mediajobbmuligheter

I tillegg søker Sjakk-OL etter frivillige, som kan bidra over en kort periode før og under arrangementet. Onsdag den 30. april arrangerer Kommunikasjonsforeningen et informasjonsmøte om frivillige innen kommunikasjon og media-arbeid. Les mer om dette møtet her.

Det vil komme mer informasjon om Sjakk-OL på UiTs hjemmesider.

Utsi, Inger Elin Kristina
Publisert: 23.04.14 00:00 Oppdatert: 23.04.14 10:33