Ikke oppdater til Macintosh 10.10 Yosemite

(Denne driftsmeldingen gjelder macintosh maskiner som er eid eller driftes av UiT. Problemene med operativsystemet er generellt, og vil affektere privateide maskiner også, men dette er utenfor vårt ansvarsområde å gi brukerveiledning på)

Ikke oppdater din Macintosh til siste versjon av OSX (10.10 Yosemite). Vi ser at det er veldig mye problemer med denne oppdateringen, inkludert at man ikke får startet datamaskina til at programmer og tjenester ikke lengre virker.

Yosemite er en helt ny versjon av OSX. Endringene fra forrige versjon er svært omfattende, det er ikke uvanlig at slike lanseringer kommer med en del feil. Det kommer som regel oppdateringer kort tid etter lansering som fikser problemene, men for deg som er avhengig av at datamaskina di virker er det aldri en god ide å være først ute med å oppdatere din maskin.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg har oppdatert til Yosemite og nå har problemer med maskina?

Send en e-post til orakel@uit.no og vi vil sende saken over til din nermeste fagnære IT-gruppe. De vil kontakte deg når du kan komme innom med datamaskina (Dette gjelder kun datamaskiner som er eid og driftes av UiT, ikke privateide maskiner)

Når vil disse problemene være løst?

Det kjenner vi ikke til siden dette er noe Apple må ordne. Vi vil oppdatere denne driftsmeldingen hvis/når vi ser at denne oppdateringen er trygg.


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT norges arktiske universitet
Hjemmeside: https://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Studenter, Ansatte
Opprettet: 27.10.14 11:31