Lync
Lync benyttes til kommunikasjon via nettet. Du kan selv hurtig invitere en eller flere til møter og kan velge om du vil kommunisere med lyd og bilde.
Innhold:
- Hva er Lync?
- Legge til, finne, gruppere og sortere kontakter
- Direktemelding (Chat), lydanrop, videoanrop
- Planlegge møter via Outlook eller raskt opprette adhoc møter
- Dele program, skrivebord, tavle, PowerPoint
- Legge ved vedlegg i en direktemelding
- Opptaksmuligheter
SharePoint
I Sharepoint kan dele dokumenter og informasjon med andre. Om du har tilgang til internett har du og tilgang til dokumenter og annen info som er delt med deg.
Innhold:
- UiTs Sharepointløsning?
- Hvordan utnytter vi uDoc og OneDrive?
- Opprette prosjektområde i Udoc
- Hvem kan gjøre hva i prosjektet (roller)?
- Invitere/legge til prosjektmedlemmer
- Dele dokumenter og informasjon i OneDrive og i prosjekter i uDoc
- Samskrive i dokumenter (Word, Excel osv)
- Synce dokumenter til Laptop om du har behov for å jobbe med dokumenter uten nettilgang
- Hensikten med å følge områder, dokumenter og personer
- Tips og råd