Bilde av Johanson, Lisbeth Bergum
Foto: Sunniva C.D. Werkland

Lisbeth Bergum Johanson


Dosent


  • Tove Leming, Lisbeth Bergum Johanson :
    “And then I check to see if it looks legit” – digital critical competence in teacher education
    Frontiers in Education 2023 ARKIV / DOI
  • Håkon Rune Folkenborg, Lisbeth Bergum Johanson, Helge Christian Pedersen :
    Altasaken – en døråpner til samisk tematikk i samfunnsfagundervisningen?
    Universitetsforlaget 2023
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Digitalt læreverk: Moderne innpkaning - tradisjonelt innhold?
    Universitetsforlaget 2023
  • Lisbeth Bergum Johanson, Tove Leming, Bjørn-Henrik Johannessen, Trond Solhaug :
    Competence in Digital Interaction and Communication—A Study of First-Year Preservice Teachers’ Competence in Digital Interaction and Communication at the Start of Their Teacher Education
    The Teacher Educator 2022 ARKIV / DOI
  • Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen :
    ‘The teachers do not see us.’ The challenges of teacher education in rural areas
    Education In The North 28. mai 2021 ARKIV / DOI
  • Helge Christian Pedersen, Lisbeth Bergum Johanson :
    Vikings and iPads: how iPads may influence historical thinking in the classroom
    Education In The North 2021 ARKIV / DOI
  • Lisbeth Bergum Johanson, Helge Christian Pedersen :
    "La elva leve": Alta-saken som rollespill i historieundervisninga.
    Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education 2019 ARKIV
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Historiske dataspill - en vei inn til historieforståelse
    Universitetsforlaget 2018
  • Lisbeth Bergum Johanson, Helge Christian Pedersen :
    Facebookfortellinger som historiedidaktiske verktøy
    Universitetsforlaget 2018
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Using Local Sámi Culture and History to Teach Pupils about Democracy
    Education In The North 2018 ARKIV / DOI
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    The Norwegian curriculum in history and historical thinking : a case study of three lower secondary schools
    Acta Didactica Norge 2015 ARKIV / DOI
  • Lisbeth Bergum Johanson, Kjell Ole Kjærland Olsen :
    Grensekryssing - Studentutveksling som et springbrett ut i den store verden?
    Orkana Forlag 2014
  • Lisbeth Bergum Johanson, Bente Haug :
    Hva bør styre studieplaners innhold? En undersøkelse blant norske reiselivs- og hotellstudenter
    Tapir Akademisk Forlag 2012
  • Kjell Ole Kjærland Olsen, Lisbeth Bergum Johanson :
    Livsstilsmigrasjon i nordområdene
    Nordisk Østforum 2012
  • Lisbeth Bergum Johanson, Kjell Olsen :
    Alta Museum as a tourist attraction: the importance of location
    Journal of Heritage Tourism 2010 OMTALE
  • Graham M.S. Dann, Lisbeth Bergum Johanson :
    Lost in Translation: The Changing Verbal Imagery of Norwegian "Lapland"
    Estudios y Perspectivas en Turismo 2009 OMTALE
  • Lisbeth Bergum Johanson, Bente Haug :
    Students' Preferred Learning Styles and the Importance of Curriculum Content: a Study of Norwegian Tourism and Hospitality Students
    Journal of Hospitality and Tourism Education 2008 OMTALE
  • Heidi Tangstad, Anne-Mette Bjøru, Lisbeth Bergum Johanson :
    Dårligst i klassen? : en tankevekkende sammenligning av didaktikk i engelskundervisning i Norge og Spania
    Bedre Skole 2004
  • Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen :
    Restart: Å være digital i skole og utdanning
    Universitetsforlaget 2018
  • Tove Leming, Lisbeth Bergum Johanson :
    Digital kritisk kompetanse i lærerutdanningen
    2022
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Opprykk til dosent
    2021
  • Tove Leming, Trond Solhaug, Lisbeth Bergum Johanson, Bjørn-Henrik Johannessen :
    Digital samhandlings- og kommunikasjonskompetanse hos førsteårs-studenter i lærerutdanningen; implikasjoner for samfunnsfaget
    2020
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    "Fra førstelektor til dosent"
    2019
  • Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen :
    “Kan man lære noe av å spille dataspill? “
    2019
  • Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen :
    Innledning
    Universitetsforlaget 2018
  • Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen :
    Radiointervju
    11. januar 2018
  • Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen :
    Boklansering av "Restart: Å være digital i skole og utdanning"
    2018
  • Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen :
    "Supplement til lærebøker"
    15. januar 2018
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Slik vil de bruke digitale verktøy i skolen
    04. juni 2018
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Lærerne må bli digitale
    04. juni 2018
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    «Alskens Fjas og Utækelighet» - ugifte mødre og sedelighetstilstanden i 1800- tallets Finnmark
    Finnmark Dagblad 27. oktober 2017
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Lokalhistorie, historiebruk og demokrati i skolen
    2017
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Den første lærerutdanningen i Alta
    2016
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Den første lærerutdanningen i Alta
    Altaposten 2016
  • Eva dagny Johansen, Lisbeth Bergum Johanson, Ole David Østli, Nina Østlyngen :
    Altaboka 2016. Fra Altafjorden til ishavet.
    2016
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Enker som forsørgere i Finnmark på 1800-tallet
    2016
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Bokanmeldelse. Halvdan Eikeland: Historie og demokratisk dannelse
    Acta Didactica Norge 2013
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Ugifte mødre i Finnmark mellom 1865 og 1900
    2010
  • Lisbeth Bergum Johanson, Bente Haug :
    Learning style preferences
    2009
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Lost in Translation. Når turistbrosjyrer oversettes - hva skjer med budskapet?
    2009
  • Kjell Olsen, Lisbeth Bergum Johanson :
    Betwixt and between: Russian quota-students narrating their migration in the Barents region
    2008
  • Bente Haug, Lisbeth Bergum Johanson :
    Skriftlige oppgaver som evalueringsform
    2006
  • Lisbeth Bergum Johanson :
    Enslige kvinnelige forsørgere i Finnmark mellom 1865 og 1900
    UiT Norges arktiske universitet 2000

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →